Svart tunika till mig själv i sweatshirttyg

Har inte hunnit blogga på sista tiden eftersom fokus har legat på jobb och familj.
Men, för den sakens skull så sitter jag inte sysslolös ;)

Har hunnit sy en svart tunika till mig själv i svart sweatshirttyg.
Jag kantade med rosa muddtyg i halsen.
En enkel och lättsydd modell från Svenska Mönster länk hittar du här

Mönstret köpte jag på syfestivalen här i Stockholm för någon veckasedan.



Inte världens bästa bild men det är inte lätt att ta foto på sig själv ;)
Rynkningen i livet syns inte heller så bra men det kan man se på mönstret här nedan.



Jag har sytt modell A men satt på långa ärmar.
Det bästa med detta mönser är att båda tunikorna kan göras med lång-, kort- eller puffärm.
Till sommaren kommer jag att göra i kort ärm i tunt tyg.

Håller just nu på med en rosa tunika.
Ska bli kul att kunna använda nu när man äntligen förstår att våren är på väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0