Mönster till min Odd Molly Klänning

Fick förfrågan om vilket mönster jag använt till min Odd Molly Klänning.

Jag gillar Stoff & Stils mönster. De är i bra kvalité, är redan urklippta och sömsmånen är inräknad. Det är bara att sprätta upp paketet med mönstret och lägga ut det på tyget. Me like!!!

Det mönster jag använder till den blå Odd Molly Klänningen jag sytt i velour är mönster nr 23054.



Jag har ändrat lite på modellen men inte mycket.
Har förlängt ärmarna och satt volang (1,5 gång omkrestsen på volagnen)
Har satt gummibandsbrodyr i halslinningen (skippar den urklippta halslinningen)
Har kortat ner längden så den passar min kropp
Har satt volang längst ner (1,5 gång omkretsen)

Velour är vamt och skönt så här års. Med denna klänning på och ett linne under så behöver jag ingen kofta under jackan.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tips!

2011-03-11 @ 00:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0