OnePiece jump in overall i julklapp

Amanda har hela hösten tjatat om att hon önskar sig en OnePiece jump in overall. De är dyra! 1500,- för en mysdress.

Varför lägga ner en förmögenhet på något man kan fixa till själv??? Och, dessutom en mycket bra julklapp!!

Stoff & Stil har ett mönster på OnePiece Overall så det blev till att beställa på nätet för att få klart lagom till Jul.
Amanda ville ha en tvåfärgad overall så jag beställde ett ljusare blått och ett mörkare blått velourtyg från Stoff & Stil.

Det var rätt svårt att smyga med mysdressar i storlek XS och M när man har symaskinen placerad i köket. Det är då man upptäcker att ungarna sticker ner och äter mellanmål rätt ofta. Inte konstigt att det går åt mycket bröd hemma ;)

Amanda var jätte glad när hon packade upp sin present på julafton. Hon bytte snabbt om från finkläder till overall och gled sedan runt i den hela kvällen.
Overallen är flitigt använd och är nog den julklapp som är mest använd.



Sydde även en i Svart, storlek M till Rasmus. Han är dock lite mer tveksam till overallens användingsområden så det blir nog så att jag tar den sälv.
Är säkert jätte skönt att krypa in i overallen när jag kommer hem frusen från ridningen på måndagkvällar =)


Kommentarer
Postat av: ellenotendal

Har du något mönster för att sy en sådan ? :) är det svårt?

2011-02-27 @ 16:22:06
URL: http://ellenotendal.blogg.se/
Postat av: Helena Traneving

Hej Ellen,



först vill jag bara säga att du har en jätte fin blogg.

Du frågade mig om att sy en OnePiece.

Har varit på semester så jag såg först nu din fråga om att sy en OnePiece.



Det är lätt att sy om man bara har lite sykunskap från slöjden.

Mönster hittar du hos Stoff & Stil. Där beställer du även tyg och dragkeja. På mönstret står hur mycket tyg du behöver och vilken längd du behöver på din dragkeja.

Jag har sytt snygga OnePiece till sonen och dottern i Sweatchirtmaterial. Du hittar bilder här:

http://designtranan.blogg.se/2011/february/rodvit-onepiece-overall-till-amanda.html



Det står tydligt i möstret exakt vilka delar du skall sy ihop och när du skall sy ihop dem.

Hör gärna av dig om du vill ha hjälp med lite tips när du beställt ditt mönster och tyg.

/Helena

2011-03-07 @ 11:36:36
URL: http://designtranan.blogg.se/
Postat av: Hanna

hej, skulle gärna villja sy en egen onepiece, har googlat runt efer mönster men hittar inga undrar om nt du kunde maila dom till mig om du har, hittar dom nt på stoff o stil heller.

tack

2011-03-10 @ 19:26:33
URL: http://hannasjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0