Svart klänning med inspiration från Odd Molly

Jag älskar Odd Molly klänningar. De är helt fantastiska men tyvärr är priset lite väl högt.

Nåja, man ska väl kunna fixa något åt Odd Molly hållet själv tyckte jag och satte saxen i lite babymanchester sent måndag kväll.
Babymanchestern kom jag över hos Dollys Tyger som just nu säljer ut allt i butiken för 50%.


Priset per meter var 25,- och jag behövde 1,4 meter till klänningen vilket ger ett pris på
75,- för klänningen. Det priset känns bra mycket bättre än vad jag måste betala
för en Odd Molly ute i butik. :)

Få lägga till kostnaden för det rosa sammetsbandet som jag kantade volangen längst ner med. Satte även ett rosa sammetsband runt kragen men det kom inte med på bilden.
Priset för 1,5 meter band var ca. 50,-



Volangen gjode jag av svart velour och det blev, enligt mig själv, väldigt bra! ;)
La till 1,5 gång bredden på volangen och gjorde den 15 cm hög. Rynkade med rynktråd på gammalt hederligt sätt. Glöm inte att märka ut fjädedelar på volangen om du skulle få för dig att göra något liknande. Det underlättar och gör så att rynkorna blir jämt fördelade.
Velouren hade jag kvar hemma sedan jag gjorde mysdressen till chefens  lille Love.

Bilderna ovan är tagna med min iPhone så kvalitén är kanske inte den bästa men nämnas bör att jag använde klänningen i onsdags vid ett seminarium där vår finansmarknadsminister deltog och fick många beröm för klänningen den dagen.

Men.....nästa projekt blir att försöka göra en klänning som nästan exakt liknar Odd Mollys modell vid namn Fonda. Jag bara älskar den stilen.....och den passar min kropp rätt bra ;)

Har lite ljusblå velour hemma sedan jag gjorde Amandas One Piece Overall så det tänker jag använda till att göra en överdel av. Till nederdelen tänker jag använda mig av ett blått bummulstyg som jag köpte på rean hos Dollys Tyger. Priset för det tyget var 30,-/meter. Ett verkligt kap!

Här är en bild på mitt drömprojekt. Återkommer när klänningen är klar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0