Blå velourklänning a la Odd Molly Stil

Ni kommer väl ihåg att jag sa att jag skulle försöka göra en klänning som såg ut ungefär som Odd Mollys Fonda klänning.


Original Odd Molly Fonda

Nu har jag äntligen fått tid att blogga om klänningen som faktiskt varit klar i en vecka redan.
Jag är helnöjd med resultatet och klänningen har redan blivit en favorit. Den är så härligt varm och gosig nu när temerpaturen är lååååångt under nollan (-7 idag).

Alla bilder är tagna med min iPhone eftersom det var den enda kamera jag hade tillgänglig.

Jag vet. Kvalitén kunde varit bättre.
Jag kunde haft den på mig på fotot.
Men, det är inte lätt att fota sig själv kl. 07.00 när alla andra är på värsta morgonhumör och inte vill hjälpa till..... och de är på väg till skolan ;)
Detta fick duga!


Mitt experiment - Klänning lik Odd Molly Fonda




Närbild rynk mitt fram och rynk vid armen.



Ännu en närbild mitt fram där man ser brodyrkragen och rynket.



Närbild rynk längst ner på klänningen + min fina logga ;)


Klänningen är sydd i mörkblå velour från Stoff & Stil
(lite väl mörkblå ....mer åt svart.....men det kanske går bort lite färg när man tvättar den första gången).
Sidenbandet är inköpt hos Ohlsons Tyger.
Mönstret är även det från Stoff & Stil.

Är jätte nöjd och klänningen är som sagt redan en ny favorit i garderoben!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin klänning! Blev sugen på att göra ett eget försök. Vilket Stoff och Stil mönster har du haft som grund?

2011-03-09 @ 21:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0